ALGEMEEN

Versheid van de planten

Wij gaan wekelijks- of tweewekelijks onze planten zelf uitzoeken bij erkende groothandels. De planten worden kritisch uitzocht en we kiezen enkel de planten die voldoen aan onze (hoge) kwaltiteitseisen.

Levering

Planten kunnen online besteld en geleverd worden aan huis door ons of door een koeriersdienst.

Indien wij de planten leveren aan huis tellen wij hiervoor een leverkost aan volgende tarieven:

  • Diest centrum €5,00
  • Steden en gemeenten rondom Diest, zoals Webbekom, Zichem, Schaffen, Deurne €15,00
  • Daarbuiten vanaf €20,00, afhankelijk van de afstand


Indien wij de planten leveren worden deze zorgvuldig verpakt en zullen de planten minder lang onderweg zijn dan bij een bezorgingsdienst. Er wordt onderling afgesproken wanneer de levering zal plaatsvinden. Levering kan gebeuren van di-za na 18u.

Graag willen wij jullie op het hart drukken dat er tijdens het transport altijd iets kan voorvallen waar wij geen controle over hebben. Indien dit achteraf opgemerkt wordt, gelieve ons in te lichten binnen de 24u. Zo zijn we nog in de mogelijkheid om samen met jou naar een gepaste oplossing te zoeken.

Indien de levering gebeurt door een koeriersdienst zijn wij niet verantwoordelijk voor beschadigingen tijdens het transport. Planten worden in de wintermaanden NIET verzonden per koeriersdienst omdat het te koud is.

GARANTIE

(Kamer-)planten

Garantie op planten, wat betekent dit?

Merk je iets op aan je plant waarvan je denkt dat dit abnormaal is, zoals vlekjes, bruine randen, verkleuring, … Wacht niet te lang en neem contact op met ons via instagram, facebook, mail, … Zeer belangrijk dat je hier niet te lang mee wacht! Neem wat foto’s zodat we weten over welke plant het gaat en in welke toestand hij verkeert. Neem zeker ook wat foto’s van de plaats waar de plant staat. Dit is belangrijk om in te schatten hoeveel licht hij krijgt. Bereid je voor op een serieuze ondervraging! Wij willen graag zoveel mogelijk weten: waar hij staat, hoeveel water hij kreeg, hoelang het al minder goed gaat, etc. Zo kunnen we de juiste tips aanreiken om je plant te doen herleven. Happy plant, happy life!

Indien je geen verbetering merkt, neem dan terug contact met ons op. Dan bekijken eventuele andere oplossingen. GARANTIE OP PLANTEN GELDT 1 WEEK NA AANKOOP!

Beestjes … De schrik van elke plantenliefhebber, maar jammer genoeg onvermijdbaar bij het houden van planten en het kan de beste onder ons overkomen. Dit wil echter niet zeggen dat je een niet-kwalitatieve plant bij ons hebt aangekocht. Beestjes zitten vaak in

de lucht en kunnen van overal komen: terwijl je de plant naar huis vervoerd, via je kleding, … Wij checken onze planten hier regelmatig (al dan niet dagelijks) op.

Een plaag van insecten gaat je plant enorm snel aantasten. Merk je dit op binnen de week na aankoop? Laat het dan onmiddellijk weten en je mag van ons een omruiling verwachten. Na deze week stellen we ons jammer genoeg niet meer verantwoordelijk voor beestjes. Je mag ons natuurlijk nog steeds contacteren voor tips en preventie!

Buitenplanten vallen onder dezelfde voorwaarden als de kamerplanten, zolang je ze niet verpot in volle grond. We kunnen geen kwaliteitscontrole uitvoeren op de volle grond. Heb je de plant verpot in een andere pot dan is het belangrijk dat er onderaan de pot een gat zit zodat het teveel aan water weg kan. Zet je hem in een pot zonder drainage aan de onderzijde dan vervalt deze garantie. Buitenplanten (en ook kamerplanten) houden van een goede afwatering!

We proberen iedereen de juiste tips & tricks mee te geven, zodat je voor een hele lange tijd plezier kan hebben van jouw groene huisgenoten. Een plant blijft een levend iets en ondanks je alles perfect doet of probeert te doen, kan het altijd zijn dat het uiteindelijk misloopt. Hou dit goed in het achterhoofd!

Planten die al dood zijn en waar we op voorhand niet over gecontacteerd zijn, vallen in geen geval onder onze garantie. Alsook planten die niet bij ons aangekocht zijn. Dat spreekt voor zich.

RETOUR

Niet tevreden over je aankoop? Jammer, maar kan gebeuren. Je mag je bestelling geheel of gedeeltelijk retourneren op voorwaarde dat dit binnen de 14 dagen na ontvangst gebeurt en de producten niet geopend of beschadigd zijn. Planten worden niet geretourneerd omwille van gezondheidsredenen voor de plant zelf (te lang verpakt, te weinig water, beestjes,…) Op planten geldt bijkomend geen retourrecht omdat deze vallen onder ‘bederfelijke producten’. Retourneren dienen aangemeld te worden via mail naar info@rootsplantstore.be

Kosten voor deze retour worden betaald door de klant en worden niet vergoed door Roots. Gelieve steeds het ordernummer te vermelden!

Vanaf dat we je retour goed hebben ontvangen ontvang je van een ontvangstbevestiging en zetten we de terugbetaling in werking. Normaal gezien staat het bedrag dan enkele werkdagen nadien op je rekening.

Wil je graag omruilen? (Bv. Een andere kleur van pot)

Dat kan! Dezelfde stappen dienen doorlopen te worden als bij een retour. Aanmelden voor omruilen, en nadat we de retour hebben ontvangen wordt het nieuwe product verzonden.

Liever omruilen of retourneren in de winkel? Dat kan ook, onder dezelfde voorwaarden als hierboven. In de winkel kun je kiezen voor een omruiling oftewel een winkelkrediet. Dit krediet is een jaar geldig.

Wat als mijn product beschadigd is toegekomen?

Jammer genoeg kan dit, door onvoorzichtige behandeling van de koeriersdienst, gebeuren. Wij vragen om in dit geval binnen de 24u na ontvangt ons te contacteren, zodat wij de kans hebben om de koeriersdiensten hierop aan te spreken. Als we na 24u niets vernemen gaan we ervan uit dat de verzending en bezorging probleemloos is verlopen.

***GEEN RETOURZENDINGEN OP PLANTEN***
***GEEN RETOUR OP ACTIES, PROMO’S, …***